måndag 27 juli 2009

Efterjobbet-träning

Ikväll efter jobbet tog jag hundarna med mig på stigen mellan åkrarna för lite rastning och nån övning.

Java fick prova att hämta två gånger på samma ställe, dvs, jag la ut två stycken samtidigt och skickade igen direkt efter hon hämtat första. Det var svårt det, hon började genast visa samma beteende som förra träningspasset (som jag glömt blogga om) så då fick jag gå bort och visa och sen göra om och göra lättare.

Sen fick hon även friska upp minnet med uttecken efter stoppsignal. Det tog hon bra!

Sigge fick ett dolt linjetag och sen en lååååång utövning och det grejade han oxå. Jag kör lite hejsan svejsan med honom. Han blir så nöjd när han får göra nåt och han tycker det är jäääättekul o bli lite dirigerad. Skiter i om det blir lite hoppsan hejsan med honom, han ska ju ändå inte användas.

Inga kommentarer: