onsdag 30 juni 2010

Träningsdag för Ingela Funck

Igår packade jag in hundar och grejer i bilen och drog till Kalmar. Vi sov som kungligheter i boden hos Marina o Sven och idag har det varit träning för Ingela Funck. Det var verkligen supertrevligt och jag fick många aha-upplevelser. För att jag inte ska glömma bort vad jag ska minnnas från idag och vad jag måste jobba på måste jag skriva ner det här.

Största insikten för mej själv var nog att "prinsessan Java" finns allra mest för att jag låter henne vara så och gör henne sån. Med lite mer pondus i röst och kroppsspråk förändrades och lyftes Java till en mer vuxen hund. Häftigt!! Avlämningar och sånt som småstrulat lite på sistone blev jättemycket bättre med bara den lilla förändringen. Gäller bara o komma ihåg att INTE lägga till den där lilla klappen efteråt... ;)

Närmsta tidens projekt blir att fila på ingången/position vid sidan och håll fast. Nyttiga saker att behärska.

Fördelen med den långa vägen hem från Kalmar är att jag hinner fundera och bearbeta dagens träning och lägga upp nya mål för framtiden. Telefonen hinner oxå gå varm så jag har hunnit prata hund med både Anna och Marina. :P

Så ingen mer prinsessa utan nu måste jag föra hund som om hon är en jättestor tuffis till rottweiler!

Inga kommentarer: