måndag 26 juli 2010

Regnpromenad

Idag regnade det oxå men jag hade ändå planerat att åka ut i skogen med hundarna. Vi åkte utåt Karlslund och gick in i skogen vid modellflygfältet. Det såg inte alls ut som jag mindes det men vi hittade iaf hela rundan runt och dessutom några kantareller!

Träningen för dagen var ut-tecken och jag började med att lägga ut tre dummies i ett ormbunkssnår o sen skickade jag henne som ett linjetag första gången. Andra o tredje gången satte jag henne istället med ryggen mot o skickade ut. Hon kom ihåg och klarade det klockrent. Testade även på vägen att vissla in, stoppa och skicka ut och det grejade hon oxå galant. Blir till att nöta mer bara då o göra det lite svårare!

Innan vi åkte hem gick vi till Fallen och där fick hundarna bada nere vid grillplatsen. Det var mkt vatten och ganska strömt på ett smalt parti men jag kastade över en dummie och skickade över Java. Det var ganska svårt att ta sig över o Java fick verkligen kämpa men hon blev taggad o verkligen kämpade o var inte rädd eller så alls. Kul att se!!

Inga kommentarer: